دسته‌ها
تجربه‌های حرفه‌ای

پیشنهاد کار به کارجو راه و روش خودش را دارد

در طول این سال‌ها که در فضای حرفه‌ای مشغولم، به‌خصوص از وقتی‌که در فضای لینکداین اندک فعالیتی دارم، خیلی برایم پیش‌آمده که نماینده یا کارشناس منابع انسانی سازمان یا شرکتی، پوزشینی را به من پیشنهاد داده و خواسته که در صورت تمایل رزومه‌ام را برایشان ارسال کنم.

درخواست همکاری با یک «شروع» طلایی

دراین‌بین موضوعی که برایم عجیب و ناخوشایند بود؛ تکرار استفاده از روش‌های ناکارآمد و گاهی غیرحرفه‌ای در ارائه این پیشنهاد است. پیام‌ها یا کامنت‌هایی که دراین‌باره به دستم رسیده تنها پرسشی درباره تمایلم برای شروع یک همکاری جدید بوده یا درخواست برای «ارسال رزومه». این پیام‌ها هیچ اطلاعاتی درباره سازمان، نقش فرستنده پیام در آن سازمان یا جایگاه شغلی موردنظر به من نمی‌داد.

صبر و انعطاف‌پذیری کارشناس جذب و استخدام

در چنین شرایطی من قبل از هر چیزی شروع می‌کنم به سوال پرسیدن. درحالی‌که بیشتر مواقع طرف مقابل یا سرسری جواب می‌دهد یا اصرار دارد که قبل از هر چیز رزومه من را ببیند. رفتاری که خواسته یا ناخواسته حق آگاهی کارجو را به رسمیت نمی‌شناسد. آگاهی درباره سازمان و پوزیشنی که می‌خواهد به خاطرش با فرستادن رزومه، برای همکاری ابراز تمایل کند.

یک درخواست همکاری حرفه‌ای

تکرار این روند ناخوشایند باعث شد که بخواهم پستی در لینکداین منتشر و اینجا درباره‌اش صحبت کنم. در فضای وب و سوشال‌مدیا می‌توانید حجم بسیار زیادی محتوای آموزشی برای کارجوها پیدا کنید. محتوایی که به آن‌ها کمک می‌کند تا مراحل مختلف کاریابی، ارسال رزرومِ، مصاحبه و… رو بهتر و راحت‌تر پشت سر بگذارند. درحالی‌که خیلی کم‌تر به این موضوع پرداخته‌شده که: نماینده سازمان برای پیشنهاد کار به کارجو باید به چه شیوه‌ای عمل کند؟

چند پیشنهاد برای کارشناسان جذب و استخدام

  • در پیام پیشنهاد همکاری، خودتان و جایگاه شغلی‌تان در سازمان را به کارجو معرفی کنید.
  • سازمان را به‌صورت خلاصه و مفید معرفی کنید. توضیحی کوتاه درباره حوزه کاری سازمان و واحدی که برای دنبال نیرو می‌گردید، ارائه بدید.
  • فهرست وظایف و توانمندی‌های موردنیاز (JD) برای جایگاه شغلی موردنظر را در قالب متن، فایل یا لینک آگهی استخدام برای کارجو بفرستید.
  • در صورت امکان لینک وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی سازمان را در اختیار کارجو قرار بدهید.
  • در پاسخ دادن به سؤال‌های کارجو تا حد امکان صبور و انعطاف‌پذیر باشید.

اینجا چند پیشنهاد که به ذهنم رسیده بود را مطرح کردم. خوشحال می‌شوم شما هم اگر پیشنهادی دارید اضافه کنید و یا اگر تجربه مشابهی داشته‌اید، اینجا به اشتراک بگذارید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *